We beginnen met het stellen van de volgende vraag: waarom zou jouw organisatie gebruik moeten maken van social media? Als het antwoord is: omdat andere bedrijven dat ook doen, dan zou ik het gebruik ervan nog eens heroverwegen. Social media marketing is namelijk in principe een langetermijninvestering. Je moet werken aan de groei van het aantal volgers. Je hebt geen invloed of jouw zorgvuldig bedachte en gemaakte post ook daadwerkelijk bij je doelgroep terecht komt, omdat het algoritme bepaalt wat je volgers te zien krijgen. Social media werkt niet chronologisch. Bovendien is het, met uitzondering van LinkedIn, een medium wat mensen gebruiken om zich te laten inspireren of om te connecten met hun bekenden. LinkedIn is het enige medium dat bedoeld is voor zakelijke marketing/connectie. In deze blog geven we je tips voor goede social media marketing.
Hieronder geven we je een aantal tips om in gedachte te houden voor goede social media marketing.
Wil je meer leren over hoe je op een goede manier social media marketing voor jouw bedrijf oppakt? Schrijf je dan in voor onze gratis 15-daagse training. Na deze training ben jij in staat een strategie te bedenken, met meetbare marketingdoelen. Bovendien ontvang je onze contentkalender én marketingrapportage. Elke dag ontvang je 1 mail met daarin een opdracht, inclusief toelichting. Als je de opdrachten stuk-voor-stuk uitvoert, zet je een marketingmechanisme op aan de hand van ‘meten, weten en verbeteren’ waardoor jij automatisch voortdurend jouw marketing verbetert en optimaliseert. Interesse? Schrijf je direct hieronder in!