Smyler Portret: Petra Wenisch

Vandaag stellen we onze nieuwste en ook jongste aanwinst aan jullie voor: Petra! In oktober werkt ze alweer een jaar bij ons als contentspecialist. Haar werkzaamheden begonnen met content schrijven voor websites en Social Media. Door het tijdelijk uitvallen van collega’s in verband met zwangerschapsverlof, heeft ze zich inmiddels ook gespecialiseerd in Facebookadvertenties, SEA en SEO. 

HBO-Communicatie

Wie is Petra? Wij kennen haar inmiddels als een vlotte, goedlachse meid. Altijd in voor een lolletje, maar tegelijkertijd zet ze zich 100% in bij alles wat ze doet. Zichzelf verbeteren is één van haar hoofddoelen. Petra is getrouwd, heeft een moestuin en houdt van borduren. ‘O, en ook van schaken. Ik ben eigenlijk een oude ziel,’ lacht ze. Verder is ze begonnen met vioolles, doet ze aan krachttraining en skeeleren. Kortom, ze zit nooit stil!

Petra heeft de studie HBO-Communicatie gedaan in Rotterdam. ‘Ik heb voor die studie gekozen omdat ik als klein meisje altijd al bezig was met documenteren. Dat deed ik met een pen en een fototoestel. Ik schreef alles op wat ik zag en leuk vond en legde het vast met de camera. Nog steeds schrijf ik graag verhalen. Ook heb ik een tijdje bruidsfotografie gedaan.’

“Mijn eerste gesprek met hen heb ik totaal niet als een sollicitatie ervaren. Het voelde voor mij echt als thuiskomen.”

Hoe ben je bij Smyler terecht gekomen?

‘Het bedrijf waar ik werkte werd opgeheven. Ik ging dus opzoek naar iets nieuws. Tijdens die zoektocht heb ik verschillende aanbiedingen gehad, maar ik wilde een baan voor de lange termijn. Een baan waarbij ik me zou kunnen ontwikkelen. Ik heb toen een bericht geplaatst op LinkedIn en dit werd opgemerkt door Jaap en Tamara. Mijn eerste gesprek met hen heb ik totaal niet als een sollicitatie ervaren. Er was gelijk een klik en we hebben vooral veel gelachen. Het voelde voor mij echt als thuiskomen.’

Met het verder ontwikkelen binnen Smyler zit het wel goed. ‘Ik heb veel ‘kleine’ klanten, dat maakt het erg veelzijdig. Je leert van iedere branche weer iets nieuws. Ik heb bijvoorbeeld een aantal klanten in de ICT-branche. In het begin was ik echt een leek op dat gebied, maar inmiddels heb ik een heleboel kennis over ICT opgedaan. Ik zou me bij Smyler graag nog verder willen ontwikkelen in video(bewerking) en fotografie. Eigenlijk vind ik alle werkzaamheden leuk, als ik maar bezig ben. Liever te druk, dan dat ik niks te doen heb.’

Vrouwenteam

Je zei dat het sollicitatiegesprek voelde als thuiskomen. Voelt dat nog steeds zo? ‘Absoluut. Het contentteam bestaat alleen uit vrouwen. Je zou dan snel een roddelcultuurtje kunnen krijgen. Maar we zijn allemaal heel erg no-nonsense. We zijn soms best kritisch naar elkaar, maar dat is nooit op de persoon. We willen gewoon het beste resultaat voor de klant behalen. Ook is er altijd ruimte voor een kletspraatje. En natuurlijk hoor ik veel bevallingsverhalen op dit moment (op het moment van schrijven zijn 2 collega’s zwanger en is er 1 net bevallen), maar dan ben ik goed voorbereid als ik ooit zwanger ben ;).’

De tip van Petra

De wereld verandert vandaag de dag heel erg snel. Het is als bedrijf belangrijk om daarin mee te gaan. Soms merk ik dat klanten heel stug vast willen houden aan een strategie die ze al 15 jaar gebruiken. Maar daarmee bereik je je huidige doelgroep niet meer. Sta dus open voor verandering.

Aansluitend ben je als bedrijf snel geneigd vanuit je eigen dienst of product te denken. Probeer eens vanuit de behoefte van de consument te denken. Als je met je marketing aansluit op deze behoefte, komt de vraag naar het product vanzelf.

Nieuwsgierig naar meer Smyler Portretten? Lees dan hier het verhaal van onze alles-kunner Neline.