Smyler Portret: Mariëlle van Paasschen

Hi! We stellen Mariëlle van Paasschen even aan je voor! Ze is getrouwd met Jacco en heeft een zoontje, Jacob. Als ik vraag waarvan ze van houdt, zegt ze hartgrondig: ‘Eten’. ’ Nou, wij ook Mariël! Ze vervolgt: ‘Ik vind het vooral leuk om te koken voor vrienden en familie.’ Gelukkig belooft ze dit ook een keer voor de Smylers te doen. Verder houdt ze van borrelen, goede gesprekken en muziek luisteren. En natuurlijk haar zoontje. ‘Al kan ik hem af en toe achter het behang plakken. Dan heb ik een omgekeerde smile.’

Hoe is Mariëlle bij Smyler beland? ‘Via Arga. Ik ken haar via mijn studie Communicatie, we waren indertijd huisgenoten. Toen er een vacature kwam bij Smyler, vroeg Arga of ik misschien interesse had. Het soort werk heeft aansluiting bij mijn studie en bij mijn eerdere werkzaamheden. Ik ben projectmanager geweest bij een online marketing bureau en communicatie medewerker bij een aantal andere bedrijven. Mijn functie nu is een combinatie van deze dingen. Alles komt samen bij Smyler!’

Wat doe je dan nu precies? ‘Ik schrijf blogs, nieuwsberichten en maak posts op Social Media. Ik maak websites en doe beeldbewerking. Verder manage ik Facebook-campagnes en doe ik werving via LinkedIn.’ Mariëlle lacht en zegt met een knipoog: ‘Ik ben super succesvol.’ Ze voegt er aan toe: ‘Ik word overigens echt enthousiast van een project dat goed draait.’ Heb je een voorbeeld van zo’n succesvol project? ‘Een klant van ons is op zoek naar hoveniers/groenvoorzieners. Ik heb daar een Facebook-campagne voor opgezet. Daarop hebben veel mensen gesolliciteerd en zijn er al een aantal succesvolle plaatsingen geweest.’ Waar denk je dat dat succes door komt? ‘Ik heb mijn best gedaan om de juiste zoektermen en interesses te vinden voor de doelgroepbepaling. Eigenlijk is het een soort puzzel. Ik maakte er een wedstrijd met mezelf van om de perfecte doelgroepbepaling te vinden. Dat lukte hier heel goed.’ 

‘Ik maak er een wedstrijd van om de perfecte doelgroepbepaling te vinden.’

Bij Smyler kennen we Mariëlle als iemand die geen blad voor de mond neemt. Geen haar ook, want dat gooit ze de hele dag met een zwaai over haar hoofd opzij. Een enkele opmerking kan haar triggeren om een typetje na te doen en dan klinkt er al snel zwoel uitgesproken citaat door het kantoor. En is ze nou sarcastisch?

Wat vindt Mariëlle van ons? ‘Het team is leuk, er heerst een informele sfeer. Ik zit regelmatig met een grote lach achter mijn bureau. Gezelligheid overheerst. We zijn allemaal heel verschillende persoonlijkheden en daarmee vullen we elkaar als team goed aan. Je werkt bij Smyler heel zelfstandig, maar je hebt ook het team waarop je altijd op terug kunt vallen.’ Met een brede lach sluit ze de lofzang af. ‘Dat ik mijn sarcasme niet uit hoef te leggen, is ook fijn.’ Huh? Sarcasme?

De tip van Mariëlle: Schrijf je teksten voor bijvoorbeeld je website of campagnes niet te veel vanuit jezelf. Met allemaal jargon. Denk vanuit je doelgroep, die misschien wel een leek is en het jargon niet kent. Zie jezelf dus niet als de standaard.