Smyler Portret: Jaap Goedegebuur

Iedere week brengen wij een specialist van Smyler onder de aandacht. Deze week: Jaap Goedegebuur!

Welke functie heb je binnen Smyler?
Ik werk veelal in één van de drie teams, genaamd “Doelgroepen”, en ben tevens één van de oprichters van Smyler. De overige twee teams zijn onze contentcreatie en techniek-team. Content creatie maakt alles in woord en beeld, uniek afgestemd op de doelgroep. Onze techniek weet alles van laatste online trends en technieken.

Wat heb je gedaan voordat je Smyler bent begonnen?
Voordat ik Smyler heb opgericht, heb ik rijke ervaring opgedaan in zowel de marketing als de ICT branche. Eigenlijk heb ik mij altijd wel bezig gehouden met marketing, zowel zakelijk als privé. Smyler ondertussen 2 jaar onderweg en we merken dat de behoefte naar een marketingpartner voor MKB’ers groot is. Het zijn vooral organisaties die ondersteuning zoeken op gebied van naamsbekendheid, groei en klantbehoud. Daardoor hebben we ook een flinke groei meegemaakt, ondertussen bedienen onze klanten met een team van 9 mensen en een ecosysteem van partners.

Waar denk je dat dit succes aan te danken is?
Marketing is een multidisciplinaire bezigheid. De meeste ondernemers weten dat ze ‘iets’ met marketing moeten doen, maar niet goed welke discipline ze dan in huis moeten halen. Wij willen bedrijven vooruit helpen, met de specialistische kennis en kunde die wij in huis hebben. Hierdoor kan de organisatie zich richten op hun kerntaak: bijvoorbeeld in de flexbranche het bemiddelen tussen werkzoekenden en opdrachtgevers. Wij ondersteunen hierin door verschillende kanalen in te zetten, van social media en jobboards tot offline communicatie. Of als je een product, service of dienst vermarkt, kun je besparen door de inzet van slimme marketing automation software op standaard marketing processen en beter inzicht krijgen in de interesses van je doelgroep. Ook bieden wij antwoorden op essentiële vragen van ondernemers, zoals: “Hoeveel budget besteed ik aan een specifiek kanaal en wat levert het vervolgens op?”. Door de inzet van slimme technologie maken wij dat inzichtelijk. Wij noemen ons totaalpakket dan ook “Marketing As A Service”.

Wil je iets vertellen over een recent afgerond project?

Voor een van onze opdrachtgevers hebben in een eerder stadium een nieuwe website gebouwd, en bij deze klant hebben wij zijn ultieme doelgroep met de daarbij behorende klantreis goed in kaart gebracht. Maandelijks produceren wij unieke content in woord en beeld en communiceren we via diverse kanalen met deze doelgroep. Om dit verder te optimaliseren hebben we de opdracht gekregen om marketing automation software te implementeren en in te richten. Het is een schaalbaar concept in prijs en techniek waardoor de klant toegang heeft tot de nieuwste marketing technologieën en 360 graden contact heeft met zijn doelgroep.  En last but not least met als eindresultaat, maandelijks meer online leads en aanvragen:) Een ander mooi project wat ik toch ook graag nog even wil benoem ik een nieuwe website gecombineerd met onze vacaturemarketing. Hierdoor kan de opdrachtgever exact zien wat er gebeurd rondom zijn vacatures én social recruitment. Zo geven wij inzicht in de prestaties van vacatures in verschillende regio’s, hoeveel er is uitgegeven om de juiste persoon te bereiken en wat de Return On Marketing is. Samengevat: eigenlijk voegen wij marge toe voor onze opdrachtgevers omdat wij met uitgekiende online marketing de kandidaat vinden die zij zoeken.

Heb je nog een marketing tip die je met ons wilt delen?
Sta open voor nieuwe technologie! Hierdoor behoud je of zorg je voor voorsprong op je concurrent. Een groeiende trend binnen in het marketinglandschap is goed gebruik maken van (je) data. Een veel gehoorde term is predictive marketing, oftewel: voorspellende marketing. Predictive marketing wordt vooral gebruikt binnen marketing automation. Ik word hier blij van. Ondernemers kunnen met behulp van deze technieken slimmer werken in minder tijd! Houdt onze blogs en marketingtips in de smiezen, want binnenkort schrijf ik hier een blog over. Nieuwsgierig naar wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen? Je bent van harte welkom om bij ons op de koffie te komen.