Wat is Marketing Automation?

Wat is Marketing Automation?

Marketing Automation is het automatiseren van marketingmiddelen. Klinkt logisch toch? We lichten het verder toe. Je hebt veel meer websitebezoekers dan nieuwe klanten. Ergens tussen 'websitebezoeker' en 'nieuwe klant' raak je heel veel potentiële klanten kwijt, mensen waar je nooit mee in contact komt. Door juist die mensen over te halen tot een actie en daar vervolgens geautomatiseerde marketingacties op los te laten, vergroot je de kans op nieuwe klanten. Nog steeds niet duidelijk? Dat begrijpen we. Lees verder op deze pagina.

Wat kun je verwachten van onze Marketing Automation?

Wat kun je verwachten van onze Marketing Automation?

Relevant

Meetbaar

Omzetverhogend

Marketing Automation door Smyler

Marketing Automation door Smyler

Het begint bij contentmarketing
Nadat we gezamenlijk jouw doelgroep in kaart hebben gebracht, gaan we daarop kanalen afstemmen. Op basis van kennis en ervaring weten wij welke kanaal past bij jouw doelgroep. Soms is dat LinkedIn, soms Facebook. En weer een andere keer zijn offline kanalen beter geschikt of juist een combinatie. In samenwerking met een medewerker van jou, of zelfstandig, creëren en plaatsen we content. Nadat we een stabiele stroom aan content hebben gecreëerd, passen we op basis van rapportages de content aan. Meer over contentmarketing vind je elders op deze website.

Vast contactpersoon bij Smyler; een bonuscollega
We werken met vaste contactpersonen. De Smyler waarmee je kennismaakt, wordt verantwoordelijk voor alle marketingwerkzaamheden en stuurt intern de juiste mensen aan. Om het DNA van jullie bedrijf zo goed mogelijk eigen te maken, adviseren we dat 'jouw' Smyler regelmatig bij jou op kantoor aanwezig is. 

En dan; Marketing Automation
Er is een grote groep 'koude' websitebezoekers. Dat zijn bezoekers die gewoon nieuwsgierig zijn, maar nog niet overgaan tot een actie. Met deze groep bezoekers kom je normaal gesproken nooit in contact. Door middel van triggers (Call to Actions) op je website, halen we juist deze websitebezoekers over om hun gegevens achter te laten. Op het achterlaten van hun gegevens laten we geautomatiseerde e-mailmarketing los. E-mailmarketing die specifiek is gemaakt voor dit type bezoeker. Je zult verstelt staan van het resultaat.

Return on Marketing; kosten t.o.v. resultaat
En het allermooiste; via onze rapportages kun je precies meten wat Marketing Automation je oplevert. Zo kun je een weloverwogen beslissing maken over de kosten en baten. Return on Marketing noemen we dat.

 

Nieuwsgierig naar de prijzen en mogelijkheden?

Download onze Marketing Menukaart
of neem contact met ons op.