5/5

Succesverhaal
FLEXHUB

Over de klant

Flexhub is actief als dienstverlener voor de back-, mid- en frontoffice van arbeidsbemiddelingsbureaus. Ze bieden flexondernemers een compleet pakket aan flexdiensten, zodat zij zich kunnen focussen op commercie en recruitment, terwijl de achterkant staat als een huis.

bereikt resultaat

We verzorgen inmiddels al een aantal jaar de totale marketing voor Flexhub: van de website tot de bedrijfsbrochure, van social media campagnes tot beurswanden, van blogs tot marketing automation, etc. In dit succesverhaal gaan we in op 2 onderdelen van onze marketingmix die in 2021 voor concrete resultaten hebben geleid, namelijk: 

REVIEW VAN DE KLANT

"Een no-nonsense organisatie. Echte doeners, die ook weten wat ons DNA is. Ja, wij worden blij van de marketing van Smyler. Onze leads komen voor 90% uit de online kanalen die Smyler ingeregeld heeft en bijhoudt. Smyler heeft ook de website gemaakt en verzorgt de content in beeld en tekst."

Jaco Slagboom, Directeur

SEO

Onderdeel van onze marketingmix voor Flexhub is zoekmachine optimalisatie (SEO). Dit was altijd al een onderdeel van onze werkzaamheden, maar dit had nooit de hoofdfocus omdat diverse andere kanalen voornamelijk zorgden voor leadgeneratie. Door toenemende concurrentie en de bijbehorende stijging van advertentiekosten, zijn we vanaf het voorjaar van 2021 meer gaan focussen op SEO en met mooi resultaat.

ORGANISCH VERKEER

Het succes van onze SEO-aanpak zie je terug in de stijging van het aantal organische websitebezoekers. In de grafiek hieronder zie je deze stijgende lijn terug van juli t/m november 2021. Een stijging in het organisch verkeer van bijna 50%

+++ 48%

nog meer resultaten

GROTE STIJGING IN GOOGLE RANKING

Deze stijging in het aantal organische bezoekers is gerealiseerd door de verbetering van de Google posities van de 23 belangrijkste zoekwoorden. Deze 23 zoekwoorden zijn ingedeeld in 3 categorieën. Om de Google posities te verbeteren hebben we blogs geschreven, andere blogs en pagina’s verbeterd en zijn we aan de slag gegaan met linkbuilding.

ZOEKWOORDEN CATEGORIE 1

Het doel in deze categorie is voor alle zoekwoorden een top 5 positie te behalen. Inmiddels geldt dat voor 5 van de 10 zoekwoorden.

0
GEMIDDELDE POSITIE IN MEI 2021
0
GEMIDDELDE POSITIE IN NOVEMBER 2021
+++ 21%

ZOEKWOORDEN CATEGORIE 2

Het doel in deze categorie is voor alle zoekwoorden een top 5 positie te behalen. Inmiddels geldt dat voor 5 van de 6 zoekwoorden.

0
GEMIDDELDE POSITIE IN MEI 2021
0
GEMIDDELDE POSITIE IN NOVEMBER 2021
+++ 78%

ZOEKWOORDEN CATEGORIE 3

Met deze categorie zijn we pas in juni 2021 aan de slag gegaan, omdat het een nieuw onderdeel van de Flexhub dienstverlening is. Ook voor deze categorie is het doel een top 5 positie voor alle zoekwoorden. Daar gaan we in de komende periode uiteraard hard mee aan de slag.

0
GEMIDDELDE POSITIE IN JUNI 2021
0
GEMIDDELDE POSITIE IN NOVEMBER 2021
+++ 33%
TOELICHTING VAN KLANTMANAGER ARGA

“Door de toenemende concurrentie op de advertentiekanalen voor Flexhub, werden de kosten per conversie te hoog. Daarom hebben we de advertentiebudgetten verlaagd en het vrijgekomen budget gebruikt om in te zetten voor SEO (op uurbasis). SEO is natuurlijk niet van het snelle resultaat; het kost tijd voordat je posities verbeteren. Daar tegenover staat dat de inspanningen veel langer effect hebben. Dat zien we nu mooi bij Flexhub terug. En hoewel diverse categorieën nog veel aandacht kunnen gebruiken, is de klant (en wij dus ook) blij met de behaalde resultaten in dit jaar."

Arga

CONVERSIE OPTIMALISATIE

Nu we meer organisch verkeer trekken, is het uiteraard van belang om ook in te zetten op conversie optimalisatie. Anders hebben we wel meer bezoekers, maar als ze vervolgens niet converteren, heeft dat weinig resultaat.

Hiervoor hebben we alle CTA’s (Call To Actions) in kaart gebracht en deze strategisch verdeeld over de website. Ook hebben we via de tool Hotjar diverse SEO landingspagina’s en blogs geanalyseerd en diverse AB-tests gedaan. En met mooi resultaat.

RESULTATEN

In 2020 was 12,3% van het aantal conversies organisch. In 2021 was dat percentage gestegen tot 33,9%.

EEN STIJGING VAN:

175,6 %