5/5

Succesverhaal voor
Stichting De Haven

Het RESULTAAT

REVIEW VAN DE KLANT

“Smyler verdiepte zich heel goed in ons als organisatie. Al snel hadden we het gevoel dat ze ons als organisatie en ook ons werkveld echt goed aanvoelden. Wie zijn de cliënten waar de medewerkers van De Haven zich voor inzetten, en wat drijft ons om ons werk te doen? Met name het zoeken naar een logo en beeldmerk was best een lastig pad, waarbij ook wel wat opties afvielen. Daarin gaven we Smyler best een ingewikkelde opdracht: creëer een nieuw merk dat óók past bij het verleden van De Haven. Daarnaast was een complicerende factor de politieke gevoeligheid van de prostitutiesector: hoe laat je zonder woorden zien dat De Haven werkt voor heel krachtige vrouwen, die tegelijkertijd zo vaak aan de kant worden gezet in onze samenleving? Smyler bleef hierin enthousiast mee zoeken en creëerde een huisstijl en nieuwe website waar we tot op de dag van vandaag nog vaak complimenten over krijgen. We zijn echt tevreden over de samenwerking en het resultaat!”

Eva Wielenga, Directeur

NIEUW LOGO EN HUISSTIJL

Stichting De Haven was toe aan een nieuw logo. Een logo dat beter past bij de volwassen fase die ze inmiddels bereikt hebben. De wensen voor dit logo waren als volgt: zorg voor een uitstraling die past bij een serieuze, professionele organisatie, maar tegelijkertijd moet het warmte uitstralen en herkenbaar en eigentijds zijn. Met deze wensen is onze designer aan de slag gegaan en heeft een aantal concept logo’s ontwerpen. Voor De Haven sprong het beeldmerk met de gespiegelde vrouwengezichten er direct uit. Zowel het beeldmerk, als het kleurgebruik was passend en conform de wensen. Met slechts enkele aanpassingen was een nieuw, professioneel logo voor De Haven een feit. Elk nieuw logo leveren we op met een compleet huisstijlhandboek, waarin o.a. het lettertype en kleurgebruik staan vastgelegd.

TOELICHTING VAN ONZE DESIGNER

“De Haven is een stichting met een heel duidelijk verhaal en visie. Aan mij was de taak die visie te vertolken in een herkenbaar beeld. Daarvoor heb ik mij verdiept in de doelgroep. Een groep kwetsbare vrouwen, die vaak zonder het zelf door te hebben, zoveel potentie heeft. In het logo heb ik daarom twee vrouwen gespiegeld aan elkaar. De grijze vrouw links met neergebogen hoofd symboliseert een onzekere vrouw, terwijl het opgeheven hoofd van de vrouw rechts de vrouw symboliseert zoals De Haven haar ziet. Het geel refereert aan goud; kostbaar als deze vrouwen zijn. De Haven baseert haar visie op christelijke normen en waarden. Hier wilden ze niet al te veel nadruk op leggen in het logo, maar het is voor hen zeker belangrijk. Daarom vormt de halslijn van beide vrouwen subtiel de vorm van een vis (de Ichtusvis is een symbool uit de vroegchristelijke periode waaraan christenen elkaar herkenden).”

Hettie

NIEUWE WEBSITE

Nadat het nieuwe logo en de huisstijl gereed waren, zijn we op basis daarvan een nieuwe website gaan maken. De wensen van de klant daarin waren:

Op basis van de nieuwe huisstijlkleuren en de wensen voor de website, hebben we een aantal templates geselecteerd en voorgelegd aan De Haven. Het gekozen template hebben we volledig aangepast en gevuld met teksten die we schreven op basis van interviews met diverse medewerkers van De Haven. Na een aantal aanpassingen was het design en de invulling van de website naar wens!

Helaas viel de ontwikkeling van de website in de eerste lockdown-periode en waren we dus niet in staat een fotoshoot te organiseren. Dit hebben we tijdelijk opgelost met een combinatie van bestaand beeldmateriaal en stockfoto’s. 

TOELICHTING VAN ONZE CONTENTMARKETEER

"Werken voor De Haven was een eer. Wat een passie en gedrevenheid merk je bij hen om de vrouwen te helpen! Het was leerzaam en leuk om hun verschillende doelgroepen een plek te geven op de nieuwe website. Na de website en huisstijl, hebben we nog diverse projecten mogen doen. Hopelijk zet de samenwerking zich nog jaren voort!"

Tamara

Diverse vervolgopdrachten

Na oplevering van de website hebben we aan Anneloes, communicatiemedewerker bij De Haven, uitgelegd hoe zij pagina’s kan aanpassen en aanmaken in het WordPress CMS. Zo kan De Haven zoveel mogelijk zelf doen en bij ons aankloppen waar kennis (of tijd) tekort schiet. Verder hebben we na oplevering van de website nog diverse projecten voor De Haven uitgevoerd: