Content genereren; hoe?

Laat ik maar gelijk met de commerciële deur in huis vallen. Door voortdurend online actief te zijn, verlaag je o.a. de kosten voor Sales én groeit het vertrouwen van je klanten in jou. Bovendien zul je ook merken dat het aantal klanten groeit. Content, jouw persoonlijke bedrijfscontent, is een vereiste voor de continuïteit en groei van je bedrijf.

In mijn vorige blog heb ik uitgelegd wat content precies is. Kort samengevat is content de inhoud van alle teksten (webteksten, berichten op social media, nieuwsbrief, etc) en al het beeldmateriaal (folders, advertenties, etc) van jouw bedrijf.

Maar hoe, HOE, begin ik aan contentmarketing, denk je ondertussen. De makkelijkste kapstok hiervoor vond ik op www.dekrachtvancontent.nl. Gebruik de FASCI-methode.

1. Focus op je doel
2. Analyseer je data
3. Segmenteer je doelgroep (meer hierover lees je in deze blog)
4. Maak content voor je segmenten*
5. Implementeer je persoonlijke bedrijfscontent
Aansluitend ga je met focus op je doel weer door naar stap 2, waarna je het rijtje volgt. 

*Voorbeeld bij stap 4. Potentiële klanten worden opdrachtgevers als ze weten dat je verstand heeft van zaken. Dat je het bedrijf hebt dat hun probleem oplost. Mogelijkheden om dat te bereiken met behulp van content:

  • Neem interviews af bij je huidige klanten en plaats deze met een mooie foto op je website. Plaats regelmatig een verwijzing naar een klantstory op je bedrijfsprofiel op LinkedIn.
  • Plaats nieuwsberichten die echt van waarde zijn voor je potentiële klant op jouw LinkedIn-bedrijfsprofiel.
  • Plaats whitepapers op je website met branche-relevante informatie.
  • Door het uitwerken van je doelgroepen bent je goed in staat om te bedenken welke content interessant is voor de doelgroep.
  • Hoe specifieker, hoe gerichter de content is op de bezoeker van jouw website of social media, hoe meer deze bezoeker zich herkend, gekend en begrepen voelt. Dat gevoel bij klanten resulteert in een actie.