Klantcase BVP

BVP en Smyler

‘Alsof het nooit anders is geweest’

Het bundelen van de krachten met als resultaat marketing dat loont. Marketing waar je blij van wordt. Dat is waar Smyler voor staat. Een mooi voorbeeld hiervan is onze samenwerking met BVP.

Van product- tot transportverpakking en van geschenkverpakkingen tot opvul- en beschermmateriaal. BVP realiseert de beste verpakkingsoplossingen voor haar relaties. Als groothandel in verpakkingen heeft BVP de meest uiteenlopende klanten. Het vinden van de juiste communicatiestijl, tone of voice, richting de doelgroep is dan ook een grote uitdaging.

Marketing en positionering, een vak apart

‘Met onze huisstijlverandering zijn we meer bewust over onze identiteit gaan nadenken. Binnen BVP was er geen duidelijk communicatiebeleid en gezien het grote klantenpakket was het ook moeilijk om de juiste weg te vinden. Aangezien marketing en positionering een vak apart is, zijn we op zoek gegaan naar een geschikt marketingbureau. Hier kwam Smyler om de hoek kijken.’ Annamarie Blokhuis – verpakkingsspecialist.

Aangezien marketing en positionering een vak apart is, zijn we op zoek gegaan naar een geschikt marketingbureau. Hier kwam Smyler om de hoek kijken.

Tamara is bij ons in huis gekomen en samen hebben we alles uitgebouwd. Hierbij lag de focus op meer zichtbaar zijn. De verschillende segmenten waarin wij werkzaam zijn, hebben overlap met elkaar. Zonder dat ze het vaak weten. Zo kan een klant van geschenkverpakkingen net zo goed behoefte hebben aan opvul- of beschermmateriaal. Daarom hebben we ervoor gekozen onze producten steeds meer in beeld te brengen. Dit doen wij via de website maar ook via bijvoorbeeld LinkedIn.

Geen marketingbureau maar een collega

Met behulp van Smyler is communicatie een tool geworden in onze verkoop. Doordat Tamara bij ons intern zit, hebben we een stok achter de deur. Het aanleveren van content is onderdeel van het beleid geworden. Er is een soort van marketingafdeling ontstaan waar collega’s de toegevoegde waarde van inzien.

Met behulp van Smyler is communicatie een tool geworden in onze verkoop.

Smyler denkt echt met ons mee. We gebruiken nu o.a. nieuws en actualiteiten als inspiratie voor onze content. Een goed voorbeeld hiervan is het onderwerp duurzaamheid. Aangezien dit een hot topic is, tipte Smyler ons om daar iets mee te gaan doen.

We hebben een fijne wisselwerking met Smyler waarin openheid en respect erg belangrijk zijn. Zo houden we elkaar scherp. Doordat we zo intensief en goed met elkaar samenwerken is Smyler echt een onderdeel van ons geworden. Het lijkt het alsof het nooit anders is geweest. ’

Ook marketing waar je blij van wordt?

Nieuwsgierig wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen? Je bent van harte welkom om bij ons op de koffie te komen, of één van onze events bij te wonen.